Pakowanie towarów i produktów do wysyłki, to najważniejsze wyzwanie stojące przed sprzedawcą działającym w branży e-commerce. W związku z rozwojem firmy konieczne staje się wdrożenie nowych rozwiązań, które usprawnią proces wysyłki, a nawet w pełnym stopniu go zautomatyzują.

Większa sprzedaż = większa wydajność

Sprawdzonym sposobem zwiększającym efektywność wysyłki jest… szybsza praca. Można pracować dłużej lub też zaangażować się wyłącznie w tę pracę (jeśli ktoś pracował wcześniej na etacie). Niestety, takie rozwiązanie niewiele daje. Owszem, w ten sposób można obsłużyć niektóre górki sprzedażowe, ale jest to zwykle mało wydajne i męczące rozwiązanie. Poza tym trzeba pamiętać, że pospiesznie przygotowane opakowania e-commerce, mogą nie odegrać swej roli i nie zabezpieczyć właściwe przewożonego asortymentu.

Organizacja przestrzeni

Kolejną metodą zwiększenia efektywności wysyłki w branży e-commerce jest umiejętne zarządzanie własną przestrzenią magazynową. Przygotowanie zapasu towarów (zwłaszcza w branży produkcyjnej), opakowań, wypełniaczy i takich artykułów jak taśmy do pakowania, pozwoli wysyłać przesyłki jeszcze szybciej. Takie rozwiązanie ma jednak kilka wad. Jedną z nich jest ograniczenie związane z brakiem dostępnej przestrzeni. Właściciel domu może (w niektórych przypadkach) przerobić jeden ze swoich pokojów na magazyn, ale w praktyce nie jest to ani funkcjonalne, ani wygodne.

Zatrudnienie osób trzecich

Pakowanie i wysyłkę towarów można zlecić osobom trzecim. Wynajęcie pracownika, który będzie przygotowywał i pakował kartony z logo firmy, pozwoli zaoszczędzić sporo czasu i przyspieszyć wysyłkę. Niestety, w dobie rosnącej biurokratyzacji zatrudnienie kogoś wiąże się z koniecznością spełnienia wielu formalności i ponoszenia dużych kosztów. Wielu firm z branży e-commerce po prostu nie stać na pracowników, którym trzeba przecież zapewnić odpowiednie warunki pracy.

Zlecenie usługi podmiotom trzecim

Obsługę pakowania i wysyłki towarów można zlecić podmiotom zewnętrznym. Mechanizm ten — czyli fulfillment — pozwala zdalnie zarządzać dostępnymi zasobami magazynowymi. Dzięki niemu można:

  • optymalizować koszty firmy i konwertować je z kosztów stałych w zmienne,
  • oszczędzać czas i przestrzeń, gdyż pakowaniem i wysyłką zajmuje się podmiot zewnętrzny,
  • zdalnie przyjmować zwroty,
  • elastycznie zarządzać przestrzenią magazynową i obsługiwać górki sprzedażowe,
  • profesjonalnie przygotowywać paczki, wykorzystując do tego celu wypełniacze do paczek.

Warto też pamiętać, że podmiot zewnętrzny ma do dyspozycji naklejki ostrzegawcze na kartony, które są jasną informacją dla przewoźnika.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here