Każdy, kto pisze bloga, chce również, aby znalazł on swoich czytelników. Niezależnie od tego, czy jest to blog prywatny, czy też komercyjny, powinniśmy podjąć kroki, które pomogą nam dotrzeć to większej liczby odbiorców. Korzystając z odpowiednich technik, szybko zrealizujemy wspomniany cel, jednocześnie zyskując możliwość ewentualnej współpracy z różnymi markami. Odpowiednia optymalizacja z całą pewnością otworzy nam furtkę do świata marketingu, a świadomość, że nasze artykuły dotrą do wielu osób, zdecydowanie wpłyną na naszą motywację do dalszego pisania.

  1. Zadbaj o SEO na blogu

Najbardziej oczywistym, jednocześnie najbardziej żmudnym sposobem na dotarcie do nowych czytelników jest oczywiście optymalizacja artykułów na blogu pod kątem wyszukiwarek. W skład wchodzą nagłówki, formatowanie czy chociażby obrazy. Musimy zadbać o to, aby słowa kluczowe i z góry ustalone frazy były zintegrowane z całością sporządzonego przez nas artykułu. Ponieważ optymalizacja gwarantująca nam większy ruch na naszej stronie zwykle jest czasochłonna, niektórzy decydują się na skorzystanie z pomocy firm składających się ze specjalnie przeszkolonych pracowników z zakresu marketingu, którym nie zależy na niczym innym jak na poprawie naszych treści pod kątem wyników wyszukiwania. Świetnym na to przykładem jest https://efectownia.pl/. Niezależnie od tego, czy prowadzimy SEO na swoim blogu, czy nie, artykuły nie zostaną znalezione, jeśli są one nieprawidłowo zindeksowane w wyszukiwarkach.

  1. Bądź aktywny u konkurencji

Dobry rezultat możemy uzyskać, nie tylko dbając o optymalizacje naszej strony. Jest ona niewątpliwie istotna, nie mniej istnieją inne rozwiązania, które mogą pomóc nam w promocji kolejnych wpisów. Jednym z nich jest aktywność na konkurencyjnych blogach. W tym konkretnym przypadku możemy udzielać się pod wpisami innych autorów, które tematycznie są przybliżone do naszych. W treści możemy zamieścić link do naszego bloga. Z tą metodą powinniśmy uważać, gdyż postrzegana może być jako spam. Pamiętać należy, że pewne kroki należy stosować z umiarem. Alternatywą są katalogi stron, chociaż udostępnianie linków w takich miejscach zwykle nie owocuje wielkim ruchem. Możemy też skontaktować się z innymi twórcami i napisać coś o ich blogu w zamian za reklamę.

  1. Media społecznościowe

Jeżeli dysponujemy stroną na Facebooku lub profilem Instagramowym, możemy wykorzystać wspomniane do promocji naszego bloga. Zasięg wiadomości o nowym poście zależy przede wszystkim od liczby naszych obserwujących. Prowadzenie tego typu profili potrafi przynieść niesamowity ruch, jednocześnie udostępnianie linków do bloga wpływa na pozycje w wyszukiwarce Google. Ponieważ algorytm odpowiedzialny za wczytywanie zindeksowanych treści lubi skanować również sieci społecznościowe, szansa na znalezienie naszego artykułu jest większa po udostępnieniu takiego linku. Im więcej linków jest wypuszczanych z facebooka czy też twittera, tym stają się one ważniejsze dla Googla. Media społecznościowe są świetnym narzędziem marketingowym, umożliwiającym nam dotarcie do nowych odbiorców. Nie każdy jednak dysponuje czasem, aby regularnie publikować posty odwołujące się do nowych wpisów na blogu. Prowadzenie strony na fejsie nie opiera się jedynie na suchym dodawaniu informacji, ale także na utrzymywaniu relacji z czytelnikami czy ogólnie klientami. Więksi gracze mogą oczywiście skorzystać z usług agencji marketingowych, takich jak https://efectownia.pl/, które poprowadzą za nas stronę, jednocześnie dbając o nasz wizerunek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here